Tuesday, 21 February 2012

MANHATTAN FISH MARKET...EH TAK..MARANG FISH MARKET..BARU BETUL

Last week,abah dan adik aku datang.Yang paling best kalau abah datang ialah....
Jeng jeng...abah mesti datang bawak seafood...yahoooo.Almaklumlah,abah aku dulu kerja kat pelabuhan,jadi dia kenal ramai nelayan-nelayan yg sedia jual ikan dan makanan laut lain dengan harga yg murah giler.
Ah,cakap banyak tak guna...nak menunjuk nunjuk sangat dah nih...ngeeee

Ketam!!! Abaikan gambar kaki dan selipar aku tuh..

Lobster!!!
Lobster nih abah aku berjaya beli ngan harga yg murah giler...pendek kata diskaun 70% lah.Untung kalau kita kenal ngan nelayan-nelayan nih.Alhamdulillah.

Lobster dan gundik gundik...
Apo laei...moh jadikan lauk!!


Ketam tu aku goreng bercili ajer...laki aku suka gulai lomak tuh tapi sebab dia diet,so aku masak lah resepi nih.Eh...adekah ini lauk diet?? I dont think sooo....hahahahaha,pokok pangkalnya aku yg malas nak menggulai.Masak ni senang.





Haa...ni baru betul lauk diet.Panggang ajer lobster nih...bubuh garam ngan black pepper ajer...taruk mentega sket.Panggang ngan kentang dan tomato.Perghhh..terangkat wa cakap lu.Jangan kata mak mentua,abah aku tepuk belakang pon aku tak sedar dah.Hehehehehe.

Tapi,ikutkan,rasa lobster ni tidak lah mabelles sangat sampai aku sanggup berbunuh bunuhan semata-mata nak makan ni.Sama jer rasa ngan udang-udang biasa,tapi apa jadahnya harga dia mahal sgt.Kadang-kadang kat restoran tu sampai beratus.Abah aku cakap,MEMAM lah...( bahasa Hakim),lobster tu susah nak tangkap.Dia hidup kat batu-batu karang..aku pon tersipu sipu malu...
Tulah...makan jer tahu......

4 comments:

  1. bestnyer Umi...
    aku sefamily mmg seafood lovers!
    nk2 tgk lobster tu, telan liur aje kat paso bler tanye rege..

    untung la mu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi Lily,bukan sokmo dapat ni.Abah aku kate org tu kebetulan dapat lobster tu masa dia tangkap ketam.Tu yg dia jual jer ke abah aku tuh.
      InsyaAllah kalu ada rezeki lagi mari ler dumoh,aku jamu makan seafood deh.Lgpon lame doh dok jupe.

      Delete
  2. Quantum Binary Signals

    Professional trading signals delivered to your cell phone daily.

    Start following our signals NOW & make up to 270% daily.

    ReplyDelete
  3. New Diet Taps into Revolutionary Plan to Help Dieters LOSE 12-23 Pounds within Just 21 Days!

    ReplyDelete