Tuesday 21 February 2012

AKU MENJADI CSI...

Assalamualaikum....
Ewah...mukadimah baekk punye...bukan apa,hari ini ustazah nak membebel lagi....nak wat camne..selain garang,ustazah juga gemar membebel,bajet bagus lah katakan...kuang kuang kuang.
First and foremost...nak buang sawang-sawang yg banyak kat blog aku nih..huhuhu..lama tul tak jenguk blog sendiri.Maklumlah busy...hehehehehe.
Dan, hari ini aku nak membebel kat sekor makhluk dimana beliau telah membuat aku pening kepala dan loya sepanjang hari ini.
Kisahnyer bermula dua hari lepas...bila aku masuk bilik anak aku,aku terbau sesuatu yg menyengat lubang idung aku.Bau dia macam bau asam masin,tapi meloyakan.Aku ingat anak aku ada bawak makanan masuk,aku jengahlah setiap pelusuk bilik.Takde plak nampak sisa makanan.Kendian,aku soal siasat anak aku termasuklah si tecik yg umur setahun tu samada dorg makan dlm bilik.Sumer tak ngaku.Si tecik siap geleng2 kepala...cam paham.
Semalam,tiap kali aku masuk bilik,bau asam tu dah bertukar jadi bau busuk.Busuk giler...aku siap cium cium cadar dan segala alas2 kain.Bau tu cam dekat ajer...tapi dimana ya? Jenuhlah aku sembur fabreeze dan minyak wangi.Wangi lah sekejap.
Pagi tadi...bau tu makin mencengkam...sialan betul lah.Aku syak bau tikus mati..tapi kat mana plak.Aku jenguk bawah katil...tak plak nampak bangkai tikus.Aku punggah segala cadar,selimut dan alas kain..basuh.Bau jugak...takleh jadi nih.
Lepas antar anak aku gi sekolah,aku pun jadi CSI...jeng jeng jeng.Aku start siasat punca bau tuh.Gi celah lemari...clear.Dalam lemari...clear..bau harum lagi.Atas tilam...clear.Pastu bawah katil...bau tu makin dekat.Aku gunakan deria bau aku ke tahap maksimum sampai nak muntah hijau.Pembantu CSI dilantik utk suluh bawah katil....jeng jeng jeng...cilake....nun jauh disudut kaki katil...terdampar bangkai cicak yg hampir reput..
Uwekkkk...bau bangkai!!!!! 
Eh, udah dah memang bangkai...nak bau apa lagi? Tapi...cinonet cenggitu...bau dia....huhuhuhu.
Udah lah jauh kat sudut belah dalam...kut nak meninggal sekalipun,merangkak ler ke depan sket...senang aku buang.Hissyyy...sambil mencarut...er..beristighfar,dengan menggunakan skill meniarap,akhirnya berjaya gak aku kuarkan bangkai cicak tuh.Balut dalam kertas,buang.Pastu pakai mop,rendam air sabun,jolok mop tu bawah katil...gigih sungguh.Amik plak penyembur kuman Dettol,abih sebotol.Kalau bau lagi,tak tau lah aku.
Sekian sajer cerita aktiviti aku ari ni.Hahahahahha...kalau dah boring,citer cicak mampus pon boleh post dlm blog.
Tak kira ah, aku dendam lagi nih ngan cicak2 nih.Saper yg berani mati bawah katil lagi siap,aku lastik sekor2 kat luar tuh.Huh!!!

No comments:

Post a Comment