Tuesday 29 October 2013

BAMBAM AND HIS FIRST SOLID FOOD

Assalamualaikum...

Hari Jumaat lepas..bawak Al Fateh Bambam pegi cucuk.Alhamdulillah,Doktor kata dia sihat dan tembun.Okey...ayat last tu aku tambah sendiri.Alah,itupun nk sentap..

Kejap jer masa berlalu...dah 6 bln dah si kecik aku nih.Hukhukhuk...kalo boleh,nak berhentikan masa supaya aku boleh peluk cium gomol dia puas puas.

Dia dh start meniarap masa umur nak masuk 5 bln.Almaklumlah..bontot berat sket.Nak pusing badan pun riuh rendah satu rumah dia jerit.

Bila dah terer..dah tak jerit lagi.Kemain eksyen..asal letak jer terus meniarap.Dah start angkat bontot tp gerak ke depan tak sampai seinci pun..hehehe

Dah tumbuh gigi sebatang...(nahas aku pasni).Habit dia skang asyik masuk jari dlm mulut..pastu gigit.Pastu air liur menjejeh...pastu masyammmmm...

Lepas genap umur dia 6 bln...aku dah ready nak bagi dia solid food.Semangat aku hari ni buat puree.Veggie puree.Carrot +broccoli..

Sekali....



Tengoklah muka siap kerut kerut lagi.Eiii....tak cedap betul puri nihhhhhh...

What do u expect son?Steak?

Esok...try bagi lagi.Amani siap suggest suh bubuh kurma.."Sedap ibu.."katanya.

Okey kakak along....terima kasih atas cadangan anda...











No comments:

Post a Comment