Sunday, 18 November 2012

ORG SEKELILING KITA SGT AMBIK BERAT PASAL KITA KAN?

Manusia ni kan, dari kecik lagi org sekeliling akan ambil berat pasal perkembangannya...
Keluar perut jer.." bila tali pusat nak tanggal?"
Masa mula meniarap.." bila nak merangkak?"
Dah pandai merangkak.."bila nak berjalan?"
Dah pandai jalan.."bila nak bercakap?"
Dah pandai cakap..."Bila nak berenti hisap susu ni?"
Dah sekolah..."Periksa no berapa?"
Dah abis SPM.."Nak masuk U mana? Ada harapan tak?"
Dah masuk U..." Bila nak grad? pointer ok tak?"
Dah abih U..." Bila nak kerja?"
Dah kerja..." Gaji berapa? Dah ada calon nak kahwin?"
Dah ada calon..." Nak tunang bila? Tak elok tunggu lama sangat.."
Dah tunang.." Bila nak kahwin?"
Dah kahwin..." Bila nak dapat anak?"
Dah dapat anak..." Bila lagi nak tambah adik dia?"
Anak dah besar.." Bila nak dpt menantu?"
Anak dah kahwin..." Bila nak timang cucu?"
Begitulah seadanya...bertuah kita kan? Apa yg kita buat,apa saja yg kita lalui,mesti ada yg concern.Maybe kadang kadang rasa annoying tapi bersyukurlah...kalau masih ada yg bertanya.Maknanya mereka masih nak ambik berat.
Tapi ada soalan yg aku rasa kalau ada org tanya....












"DAH TUA DAH KO NI...BILA NAK MATI??"
Aku ingat...yg bertanya tu mati dulu!! Kuikuikuikuikui....




7 comments:

  1. salam super sahabat,
    tetap semangat dan sukses selalu ya
    ditunggu kunjungan baliknya :)

    ReplyDelete
  2. ramai sgt yg concern tye ambe bile nok ade anok. bertuoh ambe. tgh2 bertuoh tu anggor nk jwb mende? kerje tuhan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa ler Na kalu hok tu.Tau doh jawapan tp nok tanya gop.Aku dulu baru 3 bln kawen baru lekat tp ada gop kata "Lambatnya pregnant.." Doh,nok kata guane Na? Terkedu kejap..nok expect mende? Kawen 3 hari lekat lalu? Aduss..jadinya,sabo jer lah Na.Kita dok tahu rahsia Allah nok bagi ke kita,dok gitu?

      Delete
  3. Replies
    1. Hehehe,statement berani mati tu,hehe

      Delete
  4. Replies
    1. nok wat guane lily..bila kita ada ni,ada jer org tanya bende hok kita takdop lagi.Senyum jer lerr

      Delete