Friday 16 November 2012

MEMBAZIR AMALAN SYAITONNN...TAPI SAYA BUKAN SYAITONNN

Semalam kan cuti...dari pagi terperap kat umah.So,petang sket,ajak ler laki aku kuar.Memula aku ingat nak beli donut Jco,dah lama dah tak makan.Rasa cam teringin plak...hahahha,bajet Puteri Gunung Ledang..pui.
Dah nak sampai Sunway Pyramid,tetiba rasa cam nak makan Kenny Rogers..maksud aku makan kat restorannya laa,bukan nak makan si Kenny tu.Aku bukan cannibal.
Laki aku layankan jugak walaupun dah kena trick ngan aku...sian dia.
Dah sampai sana,laki aku cam menonong nak masuk Jco tapi aku cakap takyahlah dulu.Dah balik makan nanti baru beli.Confident sangat lah kan org Jco tu nak simpankan utk aku.
Masa nak makan,aku baru sedar yg laki aku just order mushroom soup jer...lately ni aku perasan,dah banyak kali dia tak order main course.Asyik makan takat appertizer jer.
Pelik gak aku....
Kemudian...
Aku sedar....
Kami saling lengkap melengkapi...
Aku order main course...tak pernahnye habis.Pastu buat alasan,ayam dia besar lah..hapalah.Aku cuma mampu habiskan side dish jer.Pastu membazir.
Laki aku paling pantang membazir.Kecuali perutnya dah penuh sangat,dia akan berusaha habiskan segala makanan.Kata dia,masa dia kecik,keluarganya susah.Ikan dua ekor pun bahagi lapan.Jadi,dia tak suka membazir.
Dia dah tahu dah..aku ni selera jer besar,tang ngabihkan makanan...takleh harap langsung.Jadi,dia akan habiskan semua makanan aku dan anak anak.
Kesian gak kat dia...serba salah plak aku.Tapi dia kata dia tak kisah...
Sob sob sob...
Dengan ini...saya berjanji..tak akan membazir lagi...isk isk..kesian laki saya.
Membazir amalan syaitonnnnn....
Dah balik makan,singgah kat Jco.Sekali kau...abih sumer donut!! Huwaaa...kalau nak kene tunggu lagi setengah jam.Memandangkan dah nak masuk Maghrib dan aku pun malas nak berheret anak beranak pergi surau Sunway makanya baik kami balik ajer.
Ha,tulah..trick laki lagi...kan donut dah habis....
Huwaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!
 

2 comments:

  1. Pengajaran tu namanya....lain kali kalau dah rasa nak beli tu beli terus....takut kempunan....hehe

    ReplyDelete
  2. Memang kempunan..hahahaha.Confident sgt kan?

    ReplyDelete