Sunday 19 August 2012

AKU DAH BILANG BYK KALI,JGN MAIN MERCUN!!!

Takde apa nak citer pasal hari raya sebab kebanyakkan org melalui rutin yg sama.Bgn pagi,pakai baju raya,gi masjid dan kubur,salam raya,ziarah rumah ketua kg pastu balik terbongkang depan TV.
Cuma aku aku nak membebel.Raya raya jugak,kewajipan membebel tetap diteruskan.Muahahahaha.
Aku masih lagi bagi izin anak2 aku main bunga api.Tapi,takat bunga api ajerlah.Mercun mercun,NO WAY.Aku tanak anak2 aku masuk statistik mangsa mercun tahun 2012.Main bunga api pun wajib aku atau daddy diorg ada sekali.Ataupun,ditemani adik2 ipar aku.
Tapi,bengang betul aku kalau ada org main mercun bola dekat ngan anak2 aku.Dah berbuih mulut aku melarang,buat tak tahu jer.Kut jadi apa apa,dia aje yg kene,lantaklah.Kalau kena anak2 aku camne?Siap beli byk2 sampai sebungkus.Pastu saja jer main depan anak2 aku.Bunyi dahlah mcm bom,pecah gegendang telinga anak2 aku camne?Terjerit jerit aku suh anak2 aku masuk rumah,jgn dekat ngan mercun tuh.Sentuh pun jangan.
Nak marah lebih2 pun susah sebab yg main tu,kalo sebaya aku takpelah jugak.Ini org tua.Bukan sikit2 punya tua,dah lebih umur pencen.Alahai,nak buat camne.Apa aku boleh buat,suh anak2 jauhkan diri.Bila aku dgr bunyi meletup ajer,mcm roket aku lari keluar utk make sure anak2 aku takde kat situ.Kalau ada,aku suh diorg berenti main bunga api dan masuk.
Ingatkan ada org dewasa bolehlah harap nak tgkkan bebudak tu sekali.Ini tidak,siap main mercun bahaya plak tu depan anak2 aku.Geram tul aku.Maybe bagi dia takde apa,tapi,biar aku hilang suara memekik melarang bebudak tu dari aku hilang suara menangis mengongoi kalau jadi apa2 kat anak2 aku.Nauzubillah.
Aku ingatkan,bebudak jer kene pantau,org tua pun kena jugak.Haish!!

No comments:

Post a Comment