Thursday 1 January 2015

CERITA TAHUN BARU 2015

Assalamualaikum...

1 Januari 2015

Pagi pagi saya dah bangun tapi saya malas nak masak sarapan.Suami saya kata tak apalah...dia belikan kuih muih dan ajak saya keluar.Dia nak shopping baju kerja dia.

Kasihan kat dia awak...dalam setahun baju kerja dia ada 5 helai aje.Itulah yang saya duk pusing basuh,gantung,gosok selama setahun sampai naik kusam dah.Mesti orang ofis dia selalu ngumpat dia..." Tak ada baju lain gamaknya..balik balik baju sama"...Astaghfirullah...teruknya saya bersangka buruk kat orang...ish ish ish.Sebenarnya itu luahan hati saya sendiri.Banyak kali dah saya bising suruh beli baju baru tapi dia buat bodoh saja...nasib baik dia buat buat saja..heheheheh.

Tapi sebelum tu dia kata nak melawat staff dia kat hospital.Cedera patah kaki.Kami pun bergerak keluar lepas sarapan pukul 11am.Gila lewat sebab suami saya tidur dulu sekejap.

Lepas melawat,lapar pula.Singgah makan dulu kat Ampang lepas tu baru sedar dah pukul 2.30pm.Singgah masjid solat zohor.

Selesai solat gerak balik...baru lah terhegeh hegeh nak fikir shopping mall mana nak pergi.Sebab kami ni jarang merayap kat mana mana shopping mall selain rumah lion **panggilan anak anak untuk ( Sunway Pyramid) .Itupun dah berbulan bulan dah tak jejak ke sana.

Pergi area Sogo...oiiii....ramainya manusia.Lalu Midvalley...kereta bersusun dari jauh lagi.Ngeri....mesti tak ada parking.
Last last masuk jua akhirnya ke Sunway Pyramid.Tapi masuk sekadar untuk ambik tiket parking - bayar - keluar balik.Macam orang ada ada saja kami ni kan? Masuk semata mata utk bersiar siar kat parking lot.

Suami saya tanya lagi...mana lagi shopping mall yang terdekat dgn Shah Alam.Dia dah stress tengok jammed di sana sini.Saya jawab saya tak tahu...otak tetiba tak mahu bekerjasama kali ini sebab bila saya suggest pergi AEON Bukit Raja ataupun Bukit Tinggi...dia reject.Berlagak betul... ( nada perlahan....)

Dia tanya saya,Space U8 tu okey tak.Saya cakap saya tak tahu sebab saya tak pernah pergi situ.Saya google pun tak banyak info.Jadi dia kata...jom kita pergi tengok.Saya ikut ajer.Isteri mithali lah katakan.

Sebelum sampai kami singgah masjid Tengku Ampuan Jemaah dulu utk solat Asar.Besar sangat masjidnya sampai saya nyaris sesat..hihihihihi.Saya besarkan cerita ajer...

Usai solat,kami gerak ke Space U8.Dah masuk...rupanya ia cuma ada shop lot..itupun belum banyak yg buka.Kedai baju lagi lah...tempat baru kut.

Maka,untuk mengubat kekecewaan,kami minum kat Subaidah.Pekena nan cheese yg sedap.Terubat hati....

Kami gerak balik.Dah lewat petang.Seharian kami lebih banyak duduk dalam kereta dari turun.

Dah nak balik....barulah teringat.Hari ni kan new year...sebab tu ramai orang kat mana mana ( terlupa public holiday sebab suami saya ambik cuti seminggu)

Demikian lah cerita saya...membazirkan masa di tahun baru.

Selamat Tahun Baru 2015...tinggalkan cerita duka dan kenanglah cerita suka di tahun 2014.Semoga hari mendatang lebih baik buat kita....

P/S : Jangan terpedaya dgn ayat separa skema..hahahahaha.Saja aku nak ubah mood menulis secara budak sekolah.Anak kan baru orientasi Rabu lepas....kohkohkoh


No comments:

Post a Comment