Wednesday 3 December 2014

HONGKONG TRIP

Assalamualaikum...

Cerita dari HongKong..

Alhamdulillah...rezeki.Baru teringat ada sekali tu dlm 2 bln lepas,aku bersembang dgn sorg akak ni,masa tu kami sama sama tunggu anak blk dr sekolah.Dia cerita next week dia nak ikut husband dia pergi HK dan Tokyo.Masa tu excitednya...wah bestnya akak...kagum sgt...maklumlah,nak pergi melancong jauh2 ni mcm dlm mimpi jer...sedih plak tetiba..haish.

Tak sangka pulak,tak lama lepas tu,tetiba laki aku cakap dia kene gi HK atas urusan kerja.Aku anggukkan ajer..tak expect nak pergi pun awalnya.Pastu selang dua tiga hari dia whatsapp dr opis.Katanya boleh bwk family,cuma tambang flight kena byr sendiri.Yg lain lain mcm hotel,pengangkutan di HK akan ditanggung.

Memula aku xnak pergi sbb tambang mahal kalo nk bwk semua.Pikir panjang jugak lah kalo nk tinggal anak anak.Tapi laki aku ckp...bkn selalu ada peluang mcm ni.Kita pergi jer dulu,ada rezeki lebih...bwk anak2 plak.

Last...check jadual sumer,kena ngam2 cuti sekolah.Roger parents aku kat Trg mintak tolong jaga anak2 aku seminggu.Aku bwk rafhanah ngan fatih jer sbb fatih still breastfeed.Rafhanah plak manja yg amat,takut demam atuk ngan umi nak pujuk seminggu.Terima kasih abah ngan ma...love both of you...begitu juga dgn adinda adinda tercinta yg sama tolong tgk2kan anak anak ai...hihihi.Love u all muah.

Kesian Amani n hakim.Jgn sedih yer syg...kita doa dpt rezeki lebih,Allah izinkan ibu daddy bwk semua sekali pergi jln yer.

Mukadimah panjang YaRabbi...hehhehehe.Jadi...here's the story.

Itenary mmg kene ikut opis laki aku la.Kene terima hakikat..ni gi keje,bkn melancong.Jadi ikut sahaja jadual diorg.Ada masa free bolehlah gi jalan jalan.

Kami bertolak pagi Ahad 23/11/14.Flight pukul 9.15am.Pukul 6.45am kami dh terpacak kat KLIA.Aku dgn tak cukup tido.Last minit baru nak pack brg..mmg cari nahas lah jawabnya.Nak jadi parah lagi...hari Sabtu aku demam pulak...huhuhu.Dah lah byk urusan hari tu,dgn brg tak pack lagi.Nasib
baik lepas makan ubat pagi tu terus kebah.

Alhamdulillah...perjalanan lancar.Sampai kat HKIA pukul 1.15pm dan takde masalah apa apa.Berkumpul sekejap dan kami dibagi envelop berisi itenary,resit flight dan hotel,kad alamat hotel etc.Lepas tu terus ambik teksi ke hotel.

Masa kat airport lagi aku dh start migrain.Mana taknya...dgn tak cukup tido,si fatih plak bkn main lasaknya dlm flight.Lagi pulak,laki aku duk business class dan aku plak kat economy class jd aku sorg jer nak handle dua org ni.Cis,antara dua darjat sungguh.Hahahahaa...redho ajerlah dah company bayor sila bersyukur.

Nasib baik kami sampai ngam ngam boleh check in hotel.So,masuk jer bilik..apa lagi.Telan kapsul habbatussauda pastu terus membuta.

Nah....turn laki aku lak jaga budak...kepala berdenyut sgt ni....zzzzzzzzzzzz

To be continued....


No comments:

Post a Comment