Saturday 20 December 2014

HK TRIP -DAY 3 AVENUE OF STARS

Assalamualaikum...

Sambungan dari sini ,sini dan sini

Day 3,laki aku kerja full day.Jadi mcm biasa lah...tetap melangut kat bilik.Melayan Rafhanah dan Al Fatih.Si Fatih mcm biasa lah,abih bilik diselerakkannya sampai byk brg hotel aku kena sorok tempat tinggi.Nasib lah housekeeping nak carik balik kang...hahahaha.

Untuk lunch,aku masak sup daging ngan kari ayam.Ewah..bunyinya cam beria aku masak walhal sumer dr dlm tin..hihihi.

Mcm iya iya jer masak..tapi seriesly,rasanya mmg sedap sgt semuanya.

Laki aku balik dlm pukul 6pm mcm tu.Aku tanya dia,ada plan nak gi mana tak.Dia jwb dia penat.So,aku "hmmm" kan saja.

Dia perasan kut muka aku lain mcm,so dia tanya balik samada aku nak keluar.Dah dia penat,takkan nak paksa paksa pulak.

Tetiba jer lepas dia mandi,badan dah segar,aku nampak dia belek peta lepas tu dia tanya samada aku nak pergi Avenue of stars,Victoria Harbour.Tgk pancaran lampu laser (symphony of lights)katanya.Of course lah mak melompat nak pergi.Sangap weh seharian berkurung kat bilik.

Aku tgk laki aku berwhatsapp ngan member2 yg lain pastu ckp ngan aku nanti kwn dia yg semalam tu nak ikut kitorg.Cantek lah tu...

Pukul 7.30pm,dah makan,mandi dan solat,kami turun ke lobby.Kali ni naik train dari Mongkok East station yg mana keluar jer dari pintu hotel terus jumpa stationnya.Sgt convenience,patutlah boss laki aku tempah kat sini.

Dah sampai station,tetiba laki aku baru sedar Octopus card dia tertinggal kat bilik.Nasib baiklah station MTR tu attached ngan bangunan hotel,kalau tidak...belilah tiket.Hmmmm...

Dari station Mongkok East ke station Hong Hum.Dari situ,tukar platform saja menuju ke station Tsim Sha Tsui East.Dari station tu,jalan kaki around 5 minit jer.Kat station nanti ada tunjuk exit mana,aku jer nyanyuk tak ingat kat exit mana kena keluar..hehehe.

Bila sampai ajer,pertunjukkan lampu tu dah selesai.Kak Wan ckp,pukul 8pm.Kami sampai dh pkl 8pm lebih pun.Takpe lah,amik angin cuci mata pun best juga.

Tak sangka,kat sini pun aku kena marathon.Si Fatih tetiba menjadi begitu teruja nampak tanah lapang sampaikan aku bernafas pun cam naga dah...takpe la nak,lari lah selagi boleh.Balik kang,cepat sket dia tidur.









Tengoklah setiap gambar...xde satu pun yg dia fokus kat camera.Sumernya fokus kat mana dia nak lari..hehhee.

Tak lama pun lepak,nak balik kemas brg,esok pagi pagi nak bertolak ke Shenzhen pulak.

Okey...sambung lagi ntt.



No comments:

Post a Comment