Sunday, 6 July 2014

RAMADHAN DAN KANAK KANAK...

Assalamualaikum...

Setelah berminggu minggu meninggalkan blog ini bersawang...marilah bercerita kembali.Dah dua siri entry yg emo...mari cerita ceria ceria sket...

Sebelum tu nak ucap Salam Ramadhan..walaupun dh puasa seminggu..hehehehehe.

Si Hakim ni walaupun emaknya tak keje tapi aku letak dia kat daycare.Actually tempat yg sama dia sekolah lah.Sebabnya petang ada kelas mengaji kat situ.Lagi pulak,dia sendiri mintak nak duduk situ sampai petang sebab ramai kawan.Ustazah plak sporting..lagilah dia suka.

Sepanjang bulan puasa,Ustaz dh message emak bapak bgtau yg minum pagi tidak disediakan tapi utk budak2 yg blk petang,akan disediakan makanan tgh hari sebab yg duk daycare selalunya yg kecik2...mana puasa kan.

So,satu hari mcm biasalah,petang tu aku datang amik dia kat sekolah...

Aku : Hakim puasa tak hari ni?
Hakim: Puasa.. ( ringkas dan padat)
Aku : Oh yeke? Good boy....mcm tu lah anak ibu ( puji dulu,usap usap kepala dia)
Aku : Habis tu, kat sekolah makan apa?
Hakim : Makan nasi lauk ayam goreng!
( Tanpa teragak agak)

Hah!!! BINGO!!

Selamay berpuasa semua!! Hihihihi

2 comments:

  1. hihi..
    anak anak gituu le. bila ditanya puasa.
    bila ditnya makan gtau aje.
    sama la anak anak kat kemas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...innocent jer jawabnya...

      Delete