Thursday 17 July 2014

AKU PUN TAK MAHU KETINGGALAN TREND #CDM25

Assalamualaikum...

Kecoh betul dua tiga hari ni kes #CDM25.Aku malas nak ambil pot sangat walaupun beberapa kali juga menjadi keyboard warrior menulis beberapa komen berbaur ketidakpuasan hati kat post kengkawan....kikikiki...eh,gelak berbunyi nama dia plak..namun begitu,aku tak share pun video tu sbb taknak mempopularkan dia lagi.Biarlah stesen radio jer yg berebut rebut nak interview dia.Tak paham aku...

Tapi,kes dah settle.Uncle Sim tu pun dah maafkan dia,dia pun dah mintak maaf dan menyesal...so,marilah teruskan kehidupan seperti biasa.

Bila tgk balik kes ni,menakutkan pun ada.Kagum campur takut dgn kehebatan org2 kita menjejak identiti,pekerjaan even rumah dia,hanya dgn sepotong maklumat..."you see my plate no?"

Aku pun taknak condemn lelebih sebab aku pun panas baran gak.Aku tak tau camne aku akan react kalo aku kat tempat dia.Eh,bkn back up dia tau...cuma tak layak lah nak kritik org sgt.Kang dia hentak pakai steering lock jer,aku hentak pakai tong gas.Mana datang tong gas tu jgn tanya,itu cuma imaginasi aku.Logik tak logik belakang kira...hehehehe.

Tapi aku respect dan simpati ngan uncle tu.Dia tenang dan pemaaf.Hat off Uncle Sim.

Aku pernah gesel kereta org 3 kali.Pemandu berhemah lah katakan.First keta yg kena...keta jiran.Aku nak elakkan kereta dtg dari arah bertentangan,langsung tergesel kereta dia yg parking kat tepi jalan.Dia keluar,cuma tanya..."mcmana ni?".Pastu just tinggalkan no fon,dia dah siap repair dia call aku dtg bayar.Settle.

Kali kedua kat parking lot Plaza Masalam.Kali ni kereta Volkswagen Beetle.Sbb kat parking lot,camne aku nak carik tuannya plak kan? So aku tinggalkan nota kecik selit kat wiper keta bg email address.Tak berani bagi no fon takut kene maki.Hahhahahaa.Selang sebulan,dpt email.Lelaki.Tak marah pun.Just bagi copy resit, kos RM200.Settle.

Kali ketiga,kereta Nissan Serena.Pompuan.Kat parking lot juga...mmg failed lah teknik parking aku.Kami tukar no fon...sempat plak dia promote taska dia.Sporting kan...tapi sampai skang dia tak contact aku.Aku plak tukar fon,no dia ada kat fon lama.Maybe nak kene carik balik.

Takat ni...semua aku punya angkara.Pffftttt....patutkah aku mandi bunga?

Oh...lupa plak.Ada lagi satu.Gesel pagar maybank.Keta aku kemik teruk,pagar tu okey jer tak cedera pun.

Tapi sampai skang pagar tu tak mintak ganti rugi....nasib baik....

Accident happened..bkn suka suka nak langgar.Takde org yg suka suki nak geselkan kereta org.Buang duit jer..aku pun skang lebih berhati hati.Sedor diri parking tak reti,aku elak dari ambik parking yg sempit atau dh diapit keta lain.Aku akan cari parking yg sebelahnya xder keta.Jauh sket takpe janji tak calarkan keta org.Bkn masalah nak bayar gantirugi tapi sentimental value yg ada kat keta tu.Tapi,kalo dh namanya accident, ianya tidak disengajakan.

Ambik pengajaran sahaja.Moga moga aku tak terlibat dgn situasi seperti itu.Sebab serius sedih tgk org tua kena maki hamun mcm tu.Teringat kat bapak sendiri...sedihnya.

Dan,semoga Kiki belajar dari insiden ini.Bila dia dh mintak maaf,dia patut diberi peluang kedua.Tapi bkn publisiti masuk radio TV bagai...cukup2lah menangguk di air keruh media media kat Malaysia ni oiii.Tutup buku sudah...

Gitulah ahkak yg garang lagi perasan nak menasihat org.Gigih kut mengarang sambil memarahi Al Fatih yg tgh memunggah laci baju kecik aku...puiiii.








No comments:

Post a Comment