Tuesday, 17 June 2014

GARANG MACAM.....

Assalamualaikum...

Lately ni aku selalu sound rafhanah.Walaupun dia kecik lagi tapi kengkadang aku takleh control temper bila dia dah membuas.Ada jer bende yg tak tercapai dek akal aku dibuatnya.

Sound sound gitu jelah..aku jarang naik tangan.

Lama lama dia naik fedup...eh,tau plak ko fedup.Dah lah tu...siap sound aku balik.Aku tak marah pun kadang tu,cuma cakap kat dia...

"Adik,jgn punggah mainan mcm tu"
"Adik,jgn kacau Fatih"
"Adik...makan kat dapur sayang..."

Nanti dia sound balik... " Ibu nih...asyik arah...arah (marah) aje...bocan lah"

Amboi,cakap pun pelat pandai dah bosan bosan segala...

Tadi...lepas aku tido kan Al Fatih,dia masuk bilik.Pastu dia buat bising.Aku cakap kat dia...

"Adik jgnlah buat bising sayang...Fatih tido ni.."

Lalu laju dia menjawab..

"Ibu nih...acik arah ajer.Acam ale ( ibu nih...asyik marah ajer.Macam...) "

"Haaa? Mcm apa? Ale?"

Biasa aku paham bahasa dia...kali ni..apa "ale" tu?

"Ala...ale...yg Aouuuuuuuu...." dia buat bunyi dgn muncung2 mulutnya...

" Hah? Serigala?"

" Ha...acam tu lah.."

Pengsan ibu la hai anak....serigala ko bagi.
Tau lah ibu garang....adoiiiii....

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

4 comments:

  1. Hi, I'm yr silent reader. hahahaa kelakar la rafhanah. What a cutie. keep on writing!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks sbb sudi membaca...tulah kan,keletah bebudak...tak sangka2 itu yg keluar dr mulut dia...hahahahahaha

      Delete
  2. Replies
    1. Kan? Setepek dia bagi...hahahaha

      Delete