Thursday, 19 December 2013

DASAR LELAKI...

Assalamualaikum...
 
Jap tadi pergi dinner kat luar.Ya Rabbi,anak anak aku kemain lagi tak reti duk diam langsung.Kut sorg takpe lagi,kalau dah sampai 3 org? Si Fatih yg blm pandai berjalan tu pun takmo duk diam.Ada ke patut dia suruh aku lambung lambung dia? Jap gi aku terlambung sampai ke siling kang....bukan main dia lonjak lonjak badan,Adoyai...hehehehhehe.Bukan merungut,saja jer nak habaq mai kat masyarakat.
 
Aku pun saja jer bikin drama ngan anak anak aku...Aku tak ingatlah permulaan drama,almaklumlah urat dah byk putus,nyanyuk jer.
 
Aku keluarlah ayat sedih... " Korang ni,kalau ibu mati mcmmana?"
Amani tetiba bergenang airmata.Anak dara aku ni memang cepat tacing sket.Si Rafhanah dan Hakim buat tak tahu jer.Sibuk diorg meratah ayam goreng.Fatih lagilah,masih lagi lonjak lonjak henyak paha aku nih.
 
" Taknak lah ibu...janganlah mati..." Amani bersuara...sebak...mata berkaca.
 
" Napa? Kalau ibu mati suruhlah daddy kahwin lain.." sambil jeling laki aku.Laki aku buat blur.Pandainya berlakon...
 
" Taknaklah ibu lain...nak ibu jugak" balas Amani
 
" Nanti ibu baru tu baik.Tak marah korang.Ibu kan garang...asyik marah korang jer"
 
"Taknak..taknak..." Amani masih menyahut permainan drama aku.Sedih plak tgk anak aku mcm tu.Kalaulah betul betul aku tak ada,mcmmana lah agaknya diorg yer?
 
 
 
Tetiba,Hakim bersuara pulak...
 
" Yeaaay yeaaay ibu lain..ibu lain.Daddy...daddy kahwin lah lagi.Nanti kalau ibu baru tu pun mati,daddy kahwin lagi tau.Kahwin banyak banyak..."
 
Eiiiii...kecik besor kecik besor jer aku tgk budak nih.Umur baru 5 tahun,merenyam ko yer...
 
Aku pandang laki aku....beliau masih sambung lakonan blur beliau...buat buat pandang kiri kanan...hehehehehheehe.
 
Macam macam betul lah si Hakim ni...spoil drama aku...heh.
 
 
 

6 comments:

  1. Confirm bob tidur senyum malam nih.kikikikiki

    ReplyDelete
  2. Hahahahaha.. aku gelak sendiri.. mmg besar kecik je ko tgk hakim kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg kecik beso ler.Dgn gembiranya plak tu..hakim oh hakim.Kalo tambah Fatih plak cenggitu,abih la.Hahahahah

      Delete