Tuesday 9 July 2013

1 RAMADHAN

Assalamualaikum...

Pejam celik pejam celik besok dah nak masuk 1 Ramadhan.Harap usia aku dipanjangkan utk menikmati keberkatan Ramadhan buat sekian kalinya...Amin.

Dari segi rutin aku rasa tetap tak berubah kecuali Amani balik awal dari sekolah.Bagus gak tuh sebab aku ingat nak latih dia puasa penuh tahun ni.Bolehlah dia berehat sket.InsyaAllah.

Tengahhari tetap kena masak jugak sebab anak teruna aku sorang tu,terpacul jer kat muka pintu masa blk sekolah,mesti tanya," Ibu masak apa?" Hahahahaha.Tapi,seronok sgt sbb dia craving masakan aku walaupun cuma telur mata kerbau ajer.Budak tgh nak membesar,mcm tu lah.Kalau dia tahan,aku cadang nak suruh dia puasa......walaupun dia asyik tanya " Kuasa tu apa?" hehehehe.Tu bkn typo..dia mmg pronounce puasa as "kuasa".Tak kuasa dah aku nak betulkan.
 
Sama-sama kita ambil keberkatan Ramadhan utk meningkatkan amal ibadah kita.Semoga Allah menerima amalan kita..Amin.
 
Selamat Menyambut Ramadhan...

2 comments:

  1. salam..lamanya tak singggah blog ibu nih..seronok kan sambut ramadhan di samping keluarga...takpelah pelan pelan bagi anak teruna tu blajar..lama2 terrer la dia kann..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam...akak pon dh lama x bukak blog sendiri skang.Super busy,hehehehhe.Anak teruna tu awal sgt lagi nk bg puasa...puasa pon dia tak paham.Slow-slow lah kan?

      Delete