Thursday 9 May 2013

AKTIVITI DI HUJUNG MINGGU SEBELUM BERSALIN - PART2

Assalamualaikum...

Nak sambung citer aktiviti sebelum bersalin lagi...hehehhehehe...

Hari tu citer aktiviti hari Sabtu,yg ni nak sambung citer hari Ahad.Bersiri sangat citer aku...
Hari Ahad pergi makan kenduri pakcik jiran aku yg mana aku pernah TERgeselkan kereta aku kat kereta menantu dia...hahahahahha.Nasib baik calar sikit jer dan nasib baik pakcik tu dan menantu dia cool ajer.Tabik...

Eh..asyik terbabas jer citer aku...

Dia buat kat Dewan Muzium Shah Alam..merasalah masuk muzium yg jaraknya sekangkang kera ajer dari rumah tapi haram tak pernah jejak.Hmmm....

Layan gambar ajerlah yer...


Makan oren dulu...
 
Amani...

Si Hakim nak tunjuk isyarat peace nampak mcm isyarat 1 Malaysia pulop.Amani tgh menganga makan..hehehehe

Muka tak puas hati aku x bagi merayap kat dewan...


Cantik sangkar putih kat sebelah meja aku nih...
Masa sampai tuh,tetamu tgh ramai.Cari-cari meja,last last ada satu meja kosong berdekatan ngan pelamin.Cantekk..main parking je bontot sesuka hati kan.Sekali,ada sorg tu yg aku rasa wakil dari pengantin kut( sbb baju sedondon ajer ) letak lauk udang atas meja.Lauk special la sebab hias cantik ajer.
Aku masa tuh dah tak senang duduk.Eh,ke kitorg duduk kat tempat family pengantin? Sekali,ada 3 org dari pihak pengantin duduk.Rupanya diorg baru nak makan.Siap offer kitorg lagi lauk udang tuh tapi seganlah nak ambik..hehehehhee.I ni pemalu taw...


Curi ambil gambar pengantin tatkala diorg tgh ambil gambar..maaf yer

Belasah ni puas puas sebelum bersalin..Alhamdulillah...sedapppp

Diorg bergambar kat hall muzium


Adik..


Uhhh...muslimah sungguh.Bini sapa lah agaknya yer...hihihihi

Lepas makan,tetiba laki aku ajak gi Tesco sebab mak mentua aku nak beli buah.Memula mcm berbelah bahagi,nak pergi ke tak? Penat tu mmglah penat tapi memikirkan lepas ni kene perintah berkurung,aku ikut juga.Dasar...

Bukan apa,aku kan dah biasa ke hulu ke hilir tetiap hari hantar anak sekolah,gi pasar,gi Tesco beli barang dapur,gi bank lah,gi post office lah...jadi,memikirkan nak kene terlentang 44 hari..boleh sangap tau.Hehehehehe...


Sambung main kat Tesco


Bila dah sampai kat Tesco,bebudak ni nak main kat sini plak.Sebenarnya boleh ajer nak tinggalkan bebudak ni main kat sini,tapi aku tak sanggup.So,aku tinggal kat sini nemankan budak.Laki aku dan mak mentua aku gi naik atas.
 
**************    ******************  ******************* ****************** *******
Aku gi check up Jumaat 26th April.Masuk masuk jer bilik Doktor,terus dia tanya..." Mi,bersalin hari Isnin la ye?" Terpinga-pinga jap.Eh,dah boleh beranak ke? Bukan EDD aku 9th May?

" Bolehlah..." aku jawab.Dah biasa dah kena induce.Aku memang takde masalah ngan induce sbb bagi aku sama ajer sakitnya pun.Dalam 4 org anak aku,Rafhanah sorg ajer yg nak keluar ikut tarikh dia,yg lain sumer induce.Doktor pun bukan sebarang nak bagi induce pun,mcm Rafhanah dulu,dia tgk baby cam tak sedia lagi nak keluar,dia biarkan dulu.Tau tau nak keluar tak menyempat-nyempat.

Jadi,dah set hari Isnin 29th April aku akan bersalin.Date kurang cantiklah tapi tak kisah pun.Org tanya,pasal apa tak tunggu 1st May ajer,jawabnya,hari Selasa dan Rabu Doktor Fairuz tu kena gi Johor.Sebab tu dia set date sehari sebelum dia outstation.Siap pesan ngan aku,weekend jgn lasak-lasak sgt takut terberanak tak sempat tunggu Isnin.

Tapi...dengar katakah aku? Hehehehhe...masih sempat lagi merayap..hihihihi.
Jadi,petang tu,memandangkan lakiku bercuti sebab nak temankan aku jumpa doktor,menjelang petang,dia dah bosan terperap kat rumah.Ajak aku gi minum kat Secret Recipe sbb ada promo beli kek dpt kopi free kan..hehehehhee.
 
Kebetulan plak,ntt nak ambik Amani sekali kat sekolah,okey ajerlah.Siap cepat2 sbb promo sampai kul 6,kami keluar dlm 5.30 PM.


Asalnya nak minum ajer,melarat pegi makan sekali...heh

Laki aku mintak black coffee,aku punya white coffee...

Mintak Cordon Bleu Chicken..hampeh sgt.Hempuk ke dinding boleh pecah dinding.Tapi,laki aku marah aku komplen makanan,jadi sental kasi perabih..hihihihi
 

Aku ingat,weekend sblm bersalin aku nak rehat ajerlah kat rumah.Takde maknanya.Aku plan rehat,laki aku plak nak tgk IronMan 3.Tapi,dia xmo pegi kalau aku tak ikut,walhal,adik-adik dia ada jer kat umah ni yg boleh teman,so,pegi lah aku ( alasan kukuh kan? ) .Jgn nak terberanak dlm panggung sudah...



Posing ngan perut besar ni...rindunya momen ni



Ngan laki tercinta...muaaah
Okeh...balik umah.Hari Ahad,duk rehat dan siapkan apa yg patut.Mental dan fizikal.Jasmani dan Rohani......
 
To be continued......

No comments:

Post a Comment