Wednesday 21 August 2013

EJEN RUMAH SEWA

Assalamualaikum...

Masih dlm mood raya?Oh...aku dah abih dah episod raya seiring dgn baki last serdak kuih  mlm td.Punyalah aku nak menggambarkan abihnya kuih raya dgn term "baki last".Tu pun bukan aku beli pun kuih raya tuh...laki aku ckp Pelitawanis yg kasi.

Aku tak pernah buat kuih raya.First and last aku buat adalah masa aku matrik dulu.Tu pun sejenis jer..kuih kastard nama diberi.Tu pun sebalang jer.Nak tambah lagi...tu pun tak sedap...huhuhuhu.

Bila dah kahwin...masih jugak malas nak buat.Lagi plak ngan anak bersusun paku bak kata org2 tua,lagilah malas.Kuih tunjuk tunjuk kan ada.Murah dan sedap.

Eh..panjang giler mukadimah.Mcm biasa lah...nk citer bende lain tp intro mesti menyimpang siur.

Hari ni ada org nak view rumah sewa kami yg dah dikosongkan sejak 2-3 bln lps.Akhirnya...lama dh iklan tp takde org nk tanya.Rupanya laki aku gi letak sewa RM2K...melampau tau.Puteri Gunung Ledang pun tak hingin nak menyewa mahal cenggitu.Mmglah fully furnished tapi agak agak lah kut.

Lps diturunkan rate..call pun mencanak canak masuk.So jadual aku bizi minggu ni.Cewahhhh...ayat cam CEO lagaknya.Tapi itu ajelah keje yg mampu aku buat.Bwk org view rumah ajerlah.Since insiden penyewa lama..aku dh tak dibenarkan membuat apa apa keputusan berkenaan rate,deposit etc.Sbb laki aku kata aku lembut ati sgt ngan org lain.Ngan dia bengkeng kemain katanya lagi.Iyolah bang...den ikut yo...

Maka hari ni ada dua family dtg tgk.Satu guna khidmat ejen.Org Pakistan.Dia nampak ok.Setuju ngan rate RM2K (ejen dia yg bubuh..bkn aku) tp nak dipasang aircond kat hall dan master bedroom.Pastu nak tukar fridge besar sket.Hak tu pening sket.Boleh  ke trade in masa beli peti sejuk baru? kalo boleh oklah...kalo x,mana plak aku nk campak fridge tu?

Tapi masalahnya nak masuk October plak.So..diorg bincang ngan laki aku by fon..x tau lah aku apa sudahnya.Jumaat ntt baru nk confirm.

Couple kedua ni lagilah.View kejap,cakap puas hati bagai..dah siap nak bayar deposit,alih alih dia ckp sebenarnya dia nk jadikan rumah tu homestay.

Ha??Biol aku kejap..kalo aku nak rumah ni dijadikan homestay..baik aku buat sendiri.At least barang2 rumah ni di bwh pemantauan aku sepenuhnya.

Call laki aku, dia pun pening.Last KIV dulu lah.Mlm kang baru bagitau.Tapi kalau ikutkan aku,aku kurang setuju.Unless aku sendiri yg pantau.Ni kang,ngan ntah sapa sapa yg duduk,mana nak trace org tu should anything happened.Aku kalo marah ckp omputih tau.Oh my english pun gasaklah.heheheheh.

Jadi berakhirlah tugas aku sebagai agent harini.Takde hasil yg memberangsangkan so maybe takde komisen hari ni.Hehehehe.Takpe..esok ada lagi.

Dah dapat penyewa...aku nak tuntut komisen...heh













No comments:

Post a Comment