Tuesday 15 April 2014

SAKIT KEPALA...

Assalamualaikum...

Pagi pagi buta dah ni...mata still xleh lelap.Sejak sejak tukar jadual ni..dh jd habit dah nak tidur lambat.

Pastu esok pagi kepala ting tong.Pastu stress...tambah lagi sakit kepala.Pastu laki tegur apsal tido lambat? Pastu stress...okey okey...stop penggunaan pastu tu...bila nak abih citer nih...

Hari ni laki aku panggil org repair bumbung dgn pintu toilet.Katanya sebagai hadiah kasih syg kat aku...ntah hapa hapa.Repair bumbung pun nak romantik..hahaha.Yelah,lepas ni takyah lah aku nak menadah air hujan ataupun terkocoh kocoh mengelap lantai selepas hujan.Kira sayang lah tu.

Malangnya dia terlupa yg hari ni adalah jadual takde air kat rumah.Aku ni plak lurus bendul ingatkan repair bumbung jer rupanya dia tebuk jugak kat dlm rumah utk sambung paip....

Hasilnyaaaaaa.....rumah yg dipenuhi debu dan sisa sisa pasir kayu kayan dan sebagainya....huwaaaaaaaaaa...

Yang bagusnya kontraktor ni...dia nak bersihkan tempat kejadian tapi xde air so dia dh mati kutu.So,aku ckp takpe,ntt saya bersihkan pastu nangis dlm ati...

Dahlah nak masuk maghrib baru boleh kemas,laki aku nak gi masjid,Fatih dh start buat perangai,anak2 blm mandi sbb bilik air penuh pasir...maka aku pun sapu,mop lantai,bersihkan bilik air pastu mandikan anak anak segayung sorg ( nak jugak tunjukkan umah kena catuan air..kehkekeh)Sambil menceduk air,rasa nak nangis ngenangkan betapa berharganya air itu...huhuhuhu.Tapi kalo tak cuci...camne nak masuk dapur,nak gi toilet?

Pukul 8 baru siap...maghrib dh lewat.Aku biar je Fatih melalak lalak dulu sementara aku solat.Amani jaga dia sampai stress.Maka aku bagi lah upah kat Amani sbb kesian kat dia...jenuh pujuk Fatih.Ajak tgk Upin Ipin lah...bg mainan lah...Si Fatih ni masalahnya mata tu tetap tgk video tapi mulut tak gak berhenti melalak...hahahahaha.Kamu sgt comel...geraaaaammmm.

Bila dah mcm ni...kapla suda sakit wooo...Dah lama dah aku tak sakit kepala.Kut tak dulu...boleh kata setiap dua minggu aku sakit kepala.Maybe aku dh kurang stress lately.Dulu tuh ntah hapa bende aku stress pun tak tau.Nanti aku pikirkan...

La ni mau rehat tapi mata plak terbuntang buntang...haish laaa...jgn lah berlarutan.Gua banyak keje esok mau settle.

Okey...lepas update ni..tetiba rasa ngantuk....nite nite...auww,rasa sgt comel plak cakap mcm ni...

2 comments:

  1. kena besabar j la isu air ni.
    sy hari 5hri ooo. mmg x leh nk kata apa la.nsb berdua.

    so, mcm mna skrg.harap dh berkurang skit kepla tu ye.kdng2 x cukup tido pon iye jugaj kak.. jga makan sama.in shaa Allah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah...bila baca entry awak..mcm..errr...fuiyooo..takleh imagine 5 hari xde air.Adussss..siannya.

      Delete