Tuesday 25 March 2014

MH370 -PERMUDAHKANLAH SEGALANYA YA ALLAH

Assalamualaikum...

Aku baru sampai rumah lps balik dr kampung.Bercuti kat kampung...takde internet so no fb,blog,instagram etc...

Tapi...ada Astro lagi..dan,malam Isnin.Kami satu keluarga terpaku depan TV,menonton breaking news yg merobek hati jutaan manusia di dunia tentang nasib pesawat MH370.Suara pembaca berita pun sayu dan sebak menahan tangis bila PM DS Najib umumkan perjalanan pesawat itu berakhir di tengah lautan Hindi,jauh dari daratan dan hilang begitu sahaja.

Sebak dan pilu....

Aku masih in denial...sehingga bangkai pesawat dijumpai,aku masih mahu kekal berharap keajaiban berlaku.Masih mahu bermimpi semuanya akan kembali dan meneruskan kehidupan seperti biasa.Masih tak putus bibir dan hati ini berdoa,kembalilah MH370 walaupun selepas 2 minggu dan lokasi terakhirnya di satu kawasan paling terpencil di dunia.Aku berharap siri drama 'Lost' itu adalah kisah benar (walaupun tidak semua)

Semoga Allah memberi kekuatan kepada waris kru dan penumpang yg tinggal utk meneruskan kehidupan.

Alangkan kami yg tiada apa apa pertalian darah dgn mana mana mangsa yg terlibat merasa beratnya jiwa menanggung kepiluan,apatah lagi ahli keluarga.Tabahlah,sabarlah...Allah mengetahui apa yg terbaik buat kita.

Mengenang MH370,tahun lepas,keluarga aku pernah menyertai rombongan lawatan ke Beijing.Emak dan makcik makcik aku...ngeri utk aku bayangkan andainya perkara ini terjadi kpd mereka.Nauzubillah...jadi,aku dapat bayangkan perasaan keluarga mangsa yg masih mengharap kepulangan mereka.Safe and sound....

Dalam setiap sidang media yg diadakan...mata aku selalu tak lekang melihat kelibat CEO MAS...raut wajahnya yg sedih,sugul...selalu membuat aku sebak.Wajah kebapaannya seolah seorg ayah yg menanti kepulangan "anak anaknya"...dengan selamat.Semoga Allah memberi kekuatan kepada beliau dlm menghadapi dugaan besar ini.

KLIK SINI

MH370...

Akan tercatat sejarah di dunia..kehilangan pesawat paling misteri dlm aviation industry sekaligus mengukuhkan bukti,walau secanggih mana teknologi manusia,tak akan pernah mampu melawan kehendak takdir.

Andai kata ada penemuan selepas ini yg mengesahkan pesawat itu telah terkubur di lautan Hindi,hanya doa yg mampu kami titipkan...semoga tenang di sana kelak.

Sesiapa sahaja yg menulis bait kata di atas...anda telah menyentuh hati kami..

YA ALLAH...KAU BERILAH PETUNJUK,PERMUDAHKANLAH URUSAN KAMI,AMPUNILAH DOSA KAMI...
AMIN...

2 comments:

  1. Teruskan berdoa untuk MH370. Susah utk kita terima kan :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan? Tapi tulah..redha dgn qada' dan qadar...

      Delete